Taas vierähti aikaa edellisestä kirjoituksesta. Nyt löysin sentään noita koodeja joilla saa aikaan rivinvaihdot. Toivottavasti toimii.

Lumet sulaa jo hyvää vauhtia. Ei taida ehtiä vielä kuitenkaan tämän kuun lopussa perunamaalle. 2007 keväällä oli ennätysaikaista. Jopa täällä istutettiin perunaa 31.3. Tavallisesti siihen aikaan on perunamaalle päästy vain Rymättylässä. No, vielä reilu viikko aikaa. Sittenhän tuon näkee.

Peltoautoksi viime kesänä ostettu Sierra meni yllättäen kaupaksi. Vieläpä samalla hintaa mitä itse maksoin. Ja siitä jäi 2 sarjaa hyviä renkaita itselle. Aika hyvä kauppa. Melko romuhan se oli. 1,6 Wahwan Woiman kone ei oikein jaksanut mennä. Ajaminen ei oikestaan ollut hauskaa kun autoa ei voinut hallita kaasulla. Jos sen halusi sladiin niin kaasu piti pitää pohjassa koko ajan. Jos kaasun hölläsi sitten sai taas kiertää koko kierroksen ennen kuin sen sai uudestaan sladiin. Nyt sen tilalle tulee oikeasti hiukan pyssympi vehje.

Aito oikea Volvo 242. B23 ja automaatti. Sähkölasit, sähköpeilit, orkkis kattoluukku eikä mikään vitun finlandia-luukku joka vuotaa aina. Jopa Ardic löytyy. Sen toimintaan pitää perehtyä. Olikohan vielä keskuslukko? Enpä muista. Tämä on ollut joku tehtaan esittelymalli Ruotsissa ja myöhemmin uitettu Suomeen. Esittelymallissa luonnollisesti on kaikki herkut mitä siihen on saanut. Ja nyt sen kohtalo on kohdata loppunsa suomalaisella pellolla. Ei mitenkään paha vikalista sinänsä, mutta liikaa korjattavaa kuitenkin kun ei nuo Volvot oikein jaksa innostaa. Venttiiliremppa pitäisi tehdä. Venttiiliviasta kertoisi huono/olematon tyhjäkäynti ja röpötys ja pätkiminen. Sitten pakoputki pitäisi vaihtaa ja hantin puolen takakaari hitsata. Pohjasta ei mitään tietoa kuinka mätä mahtaa olla. Ei muuta kuin runtua.

Kävin koettamassa leimata myös tuota käyttisraatoa. Ihan uskomatonta touhua taas. Kun ei saanut jarruputkia poikki, jarrut piti tasan, päästöt oli ylihyvät niin alkoi inssillä paniikki iskeä kun ei hylkäysperusteita ala heti löytyä. Kytkin muka luistaa. Ja siitä hylsy. Kun ei oikeita vikoja keksitä niin alkaa satujen kertominen. On se kumma miten inssi saa muka kytkimen luistamaan vaikka se ei luista edes muuttokuorma perässä. Hmmmm... No oli siellä pari oikeaakin vikaa. Alatukivarren pusla ja pari ruostereikää. Mutta vastapainoksi taas pari ihan oikeaa vikaa jäi huomaamatta. Kuskin turvavyö on rispaantunut, kuskin oven avausmekanismi on rikki niin ettei ovi aukea kahvasta ulkopuolelta. Hieno nomma että on osaavia ammattilaisia valvomassa että kalusto on liikennekelpoista. Taitaa olla konttorin vaihto ajankohtaista pian jos homma näin alkaa mennä. Täysin ammattitaidotonta touhua oli nyt.

Maanantaina olisi työhaastattelukin. Raisioon haetaan talkkaria. Jospa nyt onnistaisi. Olen yrittanyt tunkea jalkaa ovenrakoon myös viimekesän työpaikkaani ainakin kesätöihin mutta vakituinen pesti menee kyllä kesätyön edelle. Mikä piru auttaisi jännitykseen ennen haastattelua? Ei tule uni ei. Koko ajan vain miettii sitä haastattelua. No, kaipa se siitä. Valtion virkaakin hain. Hakivat talkkaria jonnekin hiivatin iniön linnakkeeseen. Saa nähdä kauanko kestää että sieltä vastaus tulee. Viimeksi kun TYKS:istä hain töitä niin vastauksen tulo kesti kuukauden.

HEH. Tulipa katsottua keskiviikkona Metsien miehet. Aika touhua. Joku idiootti näytti mallia miten ei koskaan tuulenkaatoa katkaista. Meinasi tukki huitaista nokkaan kun kanto kääntyikin takaisin maahan. Jos tuolla tyylillä tehdän ettei turvallisuutta ajatella yhtään järjellä niin en ihmettele että se yksikin hyypiö on katkonut jo kaikki luunsa vähintään kerran. Muuten hyvälle homma vaikutti. Paljon fiksummin kuin meikäläisten korjuu. Aika siististi homma hoidetaan. Yksi tie työmaalle, vinssillä tukit kasaan ja ajetaan pois. Kun meikäläinen tyyli on möyriä sillä metsäkonella koko palsta ylösalaisin. On kaverit sentään ymmärtäneet laipan koon merkityksen sahassa. Alkoi tuo täällä helvetin suurena pidetty 20" laippa näyttää kovin pienelle niiden käyttämiin laippoihin verrattuna. Pitäisköhän istuttaa noita douglaskuusia tännekin? Eipä niistä itse ehtisi hyötymään mutta olisi siinä jälkipolville ihmeteltävää.

Tuli sitten 4 kertaa eikä poista nappulasta tapahdu mitään.