Taas mennyt pari päivää työhakemuksia kirjoitellessa. Työvoimatoimisto lähettää jotain älyttömiä työpaikkatarjouksia joihin on pakko hakea. Vaikkei koulutuskaan ole sinne päinkään. En kertakaikkiaan tajua logiikkaa. Ja jos en hae niitä paikkoja niin katkaisevat päivärahan. Mitä vittua kukaan hyötyy siitä että tuhlaan aikaani hakemalla työpaikkoihin joihin ei ole edes edellytyksiä päästä? Järkevästi ajatellen pitäisi energia keskittää niiden työpaikkojen löytämiseen joihin olisi edellytykset päästä. Mutta sehän ei byrokratialle kelpaa. No ei sitten. Haaskataan aikaa turhaan jauhamiseen. Sama se mulle on mitä päivisin teen. Työnhakua kumminkin. Huoh. Vituttaa olla taas työtön. Töissä ollessa on niin helppoa kun laahautuu 7:00 töihin ja 16:00 kotiin. Ja hoitaa hommat siinä välissä. Kerrankin sain työtodistuksen sellaiselta ihmiseltä jonka olen nähnyt kasvokkain. Huomaa eron pikkupuljussa ja isossa konsernissa. Nyt pikkufirmasta tuli työtodistus kehujen kera.Cool Aiemmin ollut isossa konsernissa tilapäistyövoimana ja työtodistukset tullut postileiman mukaan jostain vitun helsingistä ja allekirjoittaja joku jota en ole koko 4 vuoden aikana nähnytkään. Joops. No, jokin pieni tyytyväisyyden aihe pitää aina olla. Kuten nyt hyvä erinomainen työtodistus.

Kelan ja työkkärin byrokratia vituttaa vaan niin rankasti. Jatkuvaa sähläämistä niitten paperien kanssa ja jos menen ottamaan jonkun pari päivää kestävän duunin niin sitten ei moneen viikkoon tipu rahaa mistään. Taas rangaistaan työnteosta. Haistaisivat pitkän paskan. Ei paljoa lohduta että rahat tulee sitten jälkikäteen. Ruokaa on pakko ostaa kuitenkin just nyt!! Syömisen kun voisi lykätä sinne kuukauden päähän niin eihän siinä ongelmaa olisikaan. Ennen on sanottu että "Ken ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä." Nyt tuntuu olevan päinvastoin.

No, datsunin valovika selvisi. Tuota relesarjaa asetaessa vanhat mädät johdot oli menneet poikki. Aivan punaruskeaavihreää mössöä sisältä ne johdot. Oli siis aikakin jo ihan paloturvallisuuden takia laittaa relesarja. Jaa että mitä se paloturvallisuuteen vaikuttaa? No sitä kun johdin hapettuu niin johtava pinta-ala pienenee. Nyt kun johtava pinta-ala kutistuu riittävän pieneksi ja vielä joku liitin hapettuu tarpeeksi niin johtimessa kulkevan suuren virran takia ylimenovastus kuumentaa johdon syttymisrajan yli. Nyt kun laitetaan relesarja niin alkuperäisten johtojen läpi kulkee ainoastaan releiden ohjausvirta joka on vain milliampeereja. Ajovalopolttimoiden kulutus taas on noin 5 ampeeria kappale. Siis laillisten polttimoiden. Ero on siis noin tuhatkertainen. Muutaman milliampeerin virta ei enää kuumenna mitään johtoa.

Tässä joku päivä pitäis kait saada aikaiseksi esitellä seuraava ikuisuusprojekti. No, ensi kertaan.