GTi projekti ei ole oikein edennyt. Uudeksivuodeksi saatiin se ajokuntoon kyllä. Mutta aika kaukana leimakunnosta vielä. Murheenkryyneiksi nousi takajarrut. Levyt niin paksussa ruosteessa etttei niistä jäisi sorvauksen jälkeen enää mitään jäljelle. Lisäksi käsijarruvaijerit ruosteessa, satulat vuotaa liemet mäelle ja laakeritkin saaneet jostain ruostetta. Rapiat 300 euroa olisi tullut hintaa. Ei tämmöseen katiskaan semmoisia summia voi investoida perhana. No, kaverin rimpulasta ostin takajarruvermeet vaijereineen. Ei vaan sopinu rimpulan navat tuohon. Pitää vielä N14/N15 takanavat löytää. Ehkä ensi viikonloppuna jos päästään hakemaan taas Haminasta N14 sunny purkuun. Niihin sitten Almeran levyt ja sitten peltihommiin.

Aika kettumainen homma tuon GTi:n kytkimenkin vaihto. Varsinkin pakkasilla ulkona. Olisi tarvinnut irrottaa alapalkki jotta olisi saanut oikean vetoakselin pois. Se kun on tuettu moottorin kylkeen kannatinlaakerilla eikä sinne olisi päässyt käsiksi muuten kuin palkin irrottamalla. Päätettiin jättää sitten se vetari siihen kannattimeen kiinni. Lähti se vaihteisto muutenkin irti. Takaisinlaitto vain oli hieman haastavampi. Piti 2 akselia saada menemään yhtaikaa pooreille. Lopulta onnistui kun keskitettiin kytkin oikein mitalla. Vajaa milli oli heittoa silmämääräisessä keskityksessä. Muissa onnistunut ihan hyvin silmämääräisesti keskittämällä mutta vissiin tuo 2 akselin asennus sen verran jämpti että pitää olla ihan millilleen. Aika kummallinen vika oli kytkimessä. Ei ollut luistanut ja melko uuden näköinen muutenkin. Keskiö oli vain revennyt irti.

Tuli ostettua taas yksi auto lisää. Lähes museokuntoinen Mitsu colt. 1.4 GLX vm. -80 puolittajalootalla. Pääsi sitten jo mobilistin sivuillekin. Lähes museokuntoinen siksi että tuskin yhtään autoa saa ihan suoraan ajosta museoleimattua. Aina jotain pikkufiksiä on. Venttiilikopasta ja ilmansuodatinkopasta on vähän maalia irronnut, konetilasta löytyy jonkin verran ruostetta kuskin puolelta. Sisusta pitää pestä ja puunata ja auto vahata. Räikeät oranssinkeltaiset tulpanjohdot pitäisi saada vaihdettua mustiksi. Pikkujuttuja, mutta aikaaviepiä kuitenkin. Eikä mustia tulpanjohtoja meinaa löytyä. Mahtaisko siniset kelvata? Ei ne ainakaan kovin räikeät ole enää noiden jälkeen. Pitää koettaa kesällä fiksailla siihen kuntoon että voisi tyrkyttää museoleimalle. Esitteitä tuli ostettua koko nivaska. Varmasti piisaa hetkeksi. Ohjekirjakin löytyi.

Pitäisi laittaa jotain kuvia ja videota saksan reissultakin. Hukkasin vaan jo muistikortit. Ja varsinainen iso ikuisuusprojekti pitäisi esitellä jossain vaiheessa. Kuvien kera tietysti. Ensi talven polttopuita pitäisi alkaa tekemään. Tekemättömien hommien lista on pitkä kuin nälkävuosi.