Sunnuntai meni kokonaan Hyvinkään reisussa. Käytiin penkomassa yhden sikäläisen harrastajan varaosavarastoja. Kyllähän sieltä monenmoista taas mukaan tarttui. Suurimaksi osaksi sellaista tavaraa joka ei enää tule käyttöön mutta museoautoon sopivaa kamaa. Kotiin tultiin yöllä kolmen jälkeen. Tänään kävin sitten viemässä ostokset säilöön. Reisu tehtiin kaverin seatilla. Huhhuh. Muuten reisu meni kohtuuhyvin ja jopa tämä eurooppalainen ihme kesti matkan. Opel, saab BMW ja volvo eivät ainakaan ole onnistuneet vakuuttamaan eurooppalaisen auton luotettavuudesta. Onhan ratsussakin vikansa ei sitä voi kieltää. Mutta ikinä ei ole sentään jääty tielle ratsun kanssa.

Sitten taas asiaan. Blogin nimi on ikuisuusprojekti. Tässä esittelen ensimmäisen sellaisen:

Datsun 2000 personal six vm. -67

Tämmöinen tarttui kyytiin seinäjoelta tuossa syksyllä. Tekniikkana J20 kutonen ja rattikarahkalla hämmennettävä 4? vaihteinen loota. Kone oli ruostunut jumiin kun pöljä oli seisottanut sitä konetta rännin alla. Olisi pistänyt edes ilmanputsarin kopan paikalleen ettei kaikki vesi olisi lorissut kaasarista sisään. Ihme kyllä kone lähti pyörimään vaikka töitä se teettikin. Pari pyttyä pitää porata mutta ylikokomäntiäkin taitaa saada. Ainakin soveltamalla jostain. Hiekkapuhallus olisi ajankohtainen kunhan osuu sopiva sää kohdalle. Puskureita taitaa olla mahdoton saada joten ihan minkä kuntoiset vaan otetaan vastaan. Myös vinkkejä mahdollisista varaosa-autoista jos jollain olisi. Peltityöt tuossa on lähes valmiit. Pari paikkaa pohjaan, toinen helma ja takakaaret pitää hitsata paikalleen. Mistä lie löytänyt myyjä sopivat kaaret tuohon. Hämmästyttävää. Toinenkin kuva on galleriassa enkä viitsi sitä laittaa tähän tekstin jokkoon jotta luettavuus säilyy.