Tai paremminkin hiekkamyrskyt. Nyt on taas koetettu keskittyä tekemiseen eikä kirjoitteluun. Pässiäinen meni rattoisasti Datsunia hiekkapuhaltaessa. Ensin kuumentamalla vanhat massat kaavittiin pois ja sitten ruosteiset paikat saivat hiekkasuihkun niskaansa kuten harrastaja itsekin. Puoli pohjaa on jo valmiina. Seuraavaksi toinen puoli kun saa ostettua lisää hiekkaa. Sen jälkeen takakaaret ja toinen helmapelti. Sitten voikin alkaa niputtaa pikkuhiljaa valmiita osia. Taka-akseli on työn alla kotona. Sillekin riittää pelkkä ruosteenpoisto ja maalaus. Jouset pitänee käyttää pajalla. Toiselta puolen on yksi lehti poikki. No, eiköhän se kuntoon tule.

Mielenkiintoinen seikka tuli huomattua. Usein essonbaaritietäjät väittävät ettei massaa saa olla liian paksulti pohjassa ettei se massa haudo kosteutta alleen. Paskajuttua kaikki tyynni. Mitä paksummalti massaa oli niin sitä ruosteettomampi alusta oli. Sentin massan alla oli kirkas pohjamaali, kun taas alle millin massakerroksen alta pohja oli täysin pintaruosteen peitossa. Näköjään enempi on parempi.

Tuli sitten se kauan kaivattu ilmastoinnin kompura. Saa nähdä saako sitä magneettikytkintä sovitettua strattonin koneeseen. Sitten olisi haussa vielä noin 50 litrainen paineilmasäiliö. Yhdestä on kauppaa tehty mutta myyjä on "hiukan" hitaan sorttinen.

Nyt on pari viikkoa tullut lapioitua sepeliä oikein urakalla. Eikä se vaan lopu. Onneksi siitä riittää kotiin tuotavaksi puhtaampaakin sorttia. Hankalaa vain koettaa arvioida paljonko kärryyn voi sepeliä laittaa ettei kovasti tule ylikuormaa. Olen vaan laittanut sen mukaan mikä tuntuu hyvälle vielä ajaessa. Niin ettei kärry ala viemään autoa.

Perjantaina hain taas pari uutta konesta. Stigan ajettava leikkuri 8hv strattonin koneella. Oli paaliin menossa. Kytkin oli rikki ja kone ei käynyt. Tämä päivä tehtiin hommia mitä kerettiin rompetorin jälkeen ja nyt kone käy ja kulkee. Kytkimestä oli käyttötangosta katkennut putkisokka. Laitoin tilalle vaijerilukon ja toimii. Käyntiongelmat ratkesivat tankin ja kaasarin putsaamisella. Huomenna vielä metästämään akkua ja eturenkaita niin pääsee sillä hurjastelemaan.